dimarts, 22 d’octubre del 2013

Mallorquina de sobrassada i albergínia


Si us agrada la sobrassada, no deixeu de preparar aquest plat. És perfecte per gaudir d'un bon sopar amb un vinet i bona companyia.


Ingredients:
4 o 5 llesques de pa de pagès (millor una mica sec)
Mantega
2 albergínies
Oli d’oliva
2 ous L
200 ml de nata
100 g de sobrassada de Mallorca
4 c/s de ceba cruixent
100g de formatge parmesà ratllat
Sal i pebre

Elaboració:
Rentar i tallar a daus petits l’albergínia. Deixar una hora en un bol amb aigua i sal. Escórrer i deixar sobre paper de cuina.
Fregir-les amb una mica d’oli i escórrer.
Pintar la safata amb mantega i folrar-lo amb les llesques de pa, el fons i els laterals.
Batre el ous amb la nata, afegir sal i pebre i el formatge. Batre de nou i incorporar l’albergínia i la ceba. Barrejar i posar en el motllo. Repartir pel damunt la sobrassada.
Coure a 180º durant uns 25’ aproximadament.
Servir calent.

Font: Recepta adaptada Revista Cocina mía

21 comentaris:

  1. MARE MEVA!! quina delicia, jo soc mallorquina i aquesta recepta m'el enduc cap a la meva cuina, encara que sense la sobrasada, ja que soc vegetariana.
    Un plat estupendo, una abraçada

    http://elrinconvegetarianodemarga.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  2. Ummm que bo Eri!!!!!! aquesta caura aviat perque sempre tinc sobrassada a casa
    Petonets

    ResponElimina
  3. Per cert, quin canvi ha tingut el bloc, ha quedat xulissim :-))

    ResponElimina
  4. Que bo, Eri!! I no sembla gens difícil de fer... ho tastarem!

    ResponElimina
  5. Una receta buenísima con mucho sabor. El nuevo look todo un acierto. Besos!

    Ana

    ResponElimina
  6. Ole!!!! Eri como me gusta todo..todo..todo.. y que cambio tan chulo te ha quedado...
    Ahora a seguir deleitándonos con estas maravillas, ehhhh
    Bss

    ResponElimina
  7. Vecinaaaa, com agrada veure aixo actiu un altre cop...
    i ja t'he dit que el plat te que ser celestial.

    Un petonet

    ResponElimina
  8. Pensava que m'había equivocat de bloc, t'ha quedat molt xulo, amb molta amplitud.
    Ja tenía genes de veure noves receptes teves.
    Aquesta em recorda una quiche, però mes nostra amb pa de pagés, ha d'estar molt bo.
    Recorda que tinc una cosa teva per tornar-te.
    Petons maca.

    ResponElimina
  9. mmm que bo i quina combinació d'ingredients més original!! M'agrada molt per a fer un sopar ràpid o un pica pica a mitja tarda amb cosetes salades.

    Petonets!!

    ResponElimina
  10. Hombre Eri!!!! he mirat el face dues vegades pensant..aquesta es la meva Eri? si!!!!!! Quina ilu tornar-te a tenir de nou per aquí i amb aquesta fantàstica recepta! T´ha quedat el blog amb molta llum i les fotos molt xules. Petonets

    ResponElimina
  11. Ostres quan de temps Eri!!!! Quina alegria veure't publicar!! M'agrada molt el nou look del bloc. Espero que l'estiu hagi anat molt i molt bé.
    Mira que no m'agrada gaire la sobrassada per no dir gens però aquesta mallorquina té una pinta que, fins i tot, jo en menjaria.
    Petonets guapa

    ResponElimina
  12. Ostres Eri quan de temps!! Veig que vens per tot lo alt! Un entrant boníssim, em sembla una molt bona combinació la sobrassada amb albergínia!
    Petons maca

    ResponElimina
  13. jaja por fin entro la luz en el blog¡¡,te ha quedado muchisimo mejor ahora me gusta mucho mas,felicidades a ti y a tu vecina por la el nuevo look.
    Una propuesta bien rica y vistosa esta mallorquina¡¡
    Petons

    ResponElimina
  14. Quina proposta mes bona, original i sembla fàcil.
    Benvinguda altra vegada.
    Petonets

    ResponElimina
  15. Ya se te echaba de menos. Un plato exquisito y sí es verdad se ve más luz en el blog. Besos.

    ResponElimina
  16. Una recepta boníssima i molt gustosa, amb la sobrassada.
    M'encanta la idea de fer la base amb el pa ;)

    ResponElimina
  17. Quina recepta més ocurrent, m'agrada perquè et pot resoldre un bon àpat en un moment. La combinació ha de ser boníssima.

    ResponElimina
  18. ... y qué cantidad de platos se puede hacer con una buena sobrasada.....me encanta este plato.
    Nos vemos el sábado, a ver si hay suerte y no llueve...
    Bss
    Mar

    ResponElimina
  19. M'encanta aquesta proposta!!! i tinc unes albergínies de l'hort a la nevera i també una sobrassada que vaig comprar i que està tremenda, així que me l'apunto i la faig segur!!

    ResponElimina