dimarts, 7 de desembre del 2010

Bacallà al pesto embolcallat amb pasta de full




Aquest Bacallà al pesto embolcallat amb pasta de full, és una recepta del llibre “Recetas de bacalao” de l’edició H Kliczkowski-Onlybook, S.L. La vaig provar l’any passat per Nadal i ens va agradar tant que l’he fet algunes vegades més, quan tinc amics i família a casa a dinar.

Fora del temps de dedicació a la decoració del peix, que aquesta vegada no m’ha quedat molt afavorit pobret ... és una recepta ràpida de fer!


Ingredients per a 4 persones:

2 paquets de pasta de full
200 grams de bacallà dessalat a trossos petits (la recepta original posa 150 grams, però trobo que és poca quantitat)
50 grams de pinyons torrats
Formatge parmesà
Unes fulles d’alfàbrega
Oli d’oliva
Sal i pebre
1 ou per pintar

Preparació:

Per a la preparació de la salsa “pesto”
  • Triturar les fulles d’alfàbrega, els pinyons i el formatge parmesà. Afegir un polsim de sal i pebre i un bon raig d’oli d’oliva i barrejar fins tenir una salsa homogènia.
Per a la preparació del bacallà 
  • Preparar un plantilla amb forma de peix. Batre un ou i reservar. Pre escalfar el forn a 180º.
  • Posar la pasta de full damunt d’un paper vegetal. A sobre de la pasta de full, posar la plantilla i retallar-la amb un ganivet.
  • Posar el bacallà escampat per tot el peix i al damunt cobrir amb la salsa pesto. Pintar amb l’ou batut totes les vores.



  • Tallar l’altre pasta de full i posar al damunt prement per a tota la vora, per a que s’enganxi bé.


  • Amb la resta de massa que ha sobrat, decorar el peix, fent un ull, la boca i les escames. Pintar tot el peix amb ou batut.
  • Enfornar uns 25 minuts fins que estigui daurat. Dependrà del forn, però és important que estigui tot ben daurat, encara que suposi augmentar el temps de cocció.


Amb aquesta recepta participo a HEMC 49, que aquest mes va de receptes de Nadal!
Bon profit!!

26 comentaris:

  1. Ha quedado muy muy chulo!!! Qué original!!!

    Tiene que estar muy rico!!!!!

    La presencia es magnífica!!!!!

    Besitos!!!!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  2. Hola María, muchas gracias.
    La verdad es que cuando lo pones en la mesa queda muy bonito y además queda muy jugoso y bueno. Gracias. Besos!

    ResponElimina
  3. Hola Eri! Nosotros hoy también hemos colgado una entrada parecida, aunque tenemos que reconocer que tu presentación es mucho más original y divertida que la nuestra :s ... jajaja! Bueno, un besito!

    ResponElimina
  4. Hola Pepe y Helena! La acabo de ver y os he escrito que me parece una combinación ideal la propuesta que haceis. Vuestra presentación es magnífica. Además, a mi se he olvidó hacer la foto con el corte... Besos

    ResponElimina
  5. Xulo, xulo, xulo!! M¨encanta!SEria per mi una manera de menjar peix, ja que sóc de carn...a aquest bacallà li diria que sí!

    Com es nota que tu i jo fem manualitats, eh? Espero que t´hagi agradat la blonda de vímet que decora la crema de galeta cruixent...;-D

    ResponElimina
  6. Hola Cristina,
    Moltes gràcies. Si que queda xulo i a més és una manera de menjar peix amb el gust dissimulat..
    Si, si les manualitats m’agraden però em falta temps! Doncs mira Cristina, m’hi vaig fixar molt en la blonda i se’m va oblidar dir-te que era una monada, de veritat. Petons,

    ResponElimina
  7. Una presentació fantàstica.

    El bacallà és dels peixos que més m'agraden i el pesto també com a salsa.

    Segur que està molt bo. M'agrada el que hagis posat el bacallà en trossos enlloc de picat. Crec que ha d'estar millor així.

    ResponElimina
  8. Ostres noia, aquest és de luxe, i amb els ingredients que porta te una pinta de ser boníssim, pesto i bacallà tots dos m´encanten , ara be , feina, feina que porta eh?
    una abraçada ben forta

    ResponElimina
  9. Hola Tomi
    La forma de peix ajuda molt a la presentació. Sembla que et mengis les coses més a gust oi? Gràcies pel teu comentari. Petons,

    ResponElimina
  10. Hola Mai,
    Doncs si que porta una mica de feina la decoració del peixet... però una mica de música, paciència i anar fent. Gràcies. Petons,

    ResponElimina
  11. Chulo chulo chulo guau,,esto si que arte en la cocina.Intentare hacerlo aunque no se si tendre tu arte.
    petons
    miquel

    ResponElimina
  12. ¡M'encanta! Quina presentació més maca! Me la guardo. Gràcies!

    Una abraçada,

    ResponElimina
  13. Hola Miquel,
    Muchas gracias. Seguro que lo haces muy bien! Solo es cuestión de un poco de paciencia. Besos!

    ResponElimina
  14. Hola Olga,
    Benvinguda i gràcies per passar per aquí i pel teu comentari. A mi m’encanta el vostre hort urbà! Quina enveja! m’agradaria tenir l’espai per poder fer-ho... però si planto 2 cols els hi hauria de fer espai per a que entressin a casa... Seguim en contacte, Una abraçada

    ResponElimina
  15. Quina preciositat, no sé si seria capaç de menjar-lo! Bravo.

    ResponElimina
  16. Olé, quina passada! A part de boníssim, queda molt bonic! I amb el pesto, que m'encanta...
    Recepta super apuntada, que fa molt goig i per Nadal és una gran proposta ;)

    ResponElimina
  17. Hola Cuina vermella,
    Moltes gràcies. Aquest peixet fa patxoca, però segur que el tastaries...

    ResponElimina
  18. Hola Gemma,
    Si que queda molt bé per Nadal... I a més si són moltes persones al dinar, en el forn amb la mida normal de la pasta de full hi caben dos a la vegada... Petons,
    Vaig a veure que has penjat...

    ResponElimina
  19. Wowwwww!!!

    Quina canya!!!
    M'encanta! aquesta l'he de fer, es xulíssim!!!

    Gracies per aquesta aportació, segur que sera la delicia de qualsevol llar ( faré la prova el caop de setmana), si em queda maco (no tinc gaire traça en segons quines coses per donar forma etc...) ja ho publicaré.

    MOlts petonets i gracies per participar.
    Muas!!

    ResponElimina
  20. Hola Núria!
    Benvinguda i moltes gràcies per passar per la meva cuina. M’alegra que t’agradi aquest plat veient les meravelles que tens en teu magnífic bloc. Segur que si el proves et sortirà molt bé. Gràcies a tu per donar-nos la oportunitat de fer-ho. Petons i fins aviat!

    ResponElimina
  21. Quina presentació més maca!!! i què bo.Felicitats!!

    ResponElimina
  22. Hola Emma,
    Moltes gràcies. En aquest plat la presentació diu molt.. petons

    ResponElimina
  23. Te ha quedado de lo más original!!

    ResponElimina
  24. Hola Laura,
    Gracia y bienvenida. La verdad es que siendo un plato sencillo, visualmente es muy apetitoso...
    Eri

    ResponElimina
  25. només tinc una paraula: ESPECTACULAR!!

    ResponElimina
  26. Gràcies Carme! A veure si podem fer un soparet i el faré per a que el tasteu. Petons,

    ResponElimina