dissabte, 5 de febrer del 2011

Panets de pa blanc amb "poolish" de iogurt (panificadora)




Aquesta setmana ha estat molt especial. M’han concedit tres premis. El darrer, també me’l va atorgat l’Agnés de De buen comer y algo más.

Aquest premi va per tots vosaltres. Els que d’una manera o altre, passeu per les cuines virtuals i feu cada dia un entorn més gran i participatiu.

I aquesta recepta Agnès, va per a tu! Espero algun dia poder veure’t i agrair-t’ho personalment! Gràcies!



Xavier Barriga en el seu llibre “PAN Hecho en casa y con el sabor de siempre”, diu:

Ten PACIENCIA (Piensa por un momento en la palabra paciencia, es una cuirosa unión de PA CIENCIA).

Doncs si teniu paciència per:
Amassar 30 minuts
Reposar  15 minuts
Donar forma 20 minuts
Llevar 90 minuts
Coure 12 minuts

Podreu gaudir d’aquests meravellosos panets, per esmorzar, berenar, o en qualsevol moment del dia. Som-hi!

Ingredients per a 30 panets:

Pel “poolish” de iogurt
100 grams de farina de força
100 grams de iogurt natural
5 grams de llevat fresc
Entre 50 i 70 ml d’aigua

Per a la massa
500 grams de farina de força
10 grams de sal
225 ml d’aigua
5 grams de llevat fresc
200 grams de “poolish” de iogurt

Preparació del “poolish” de iogurt:
  • Barrejar l’aigua amb el llevat fins que es dissolgui. Afegir el iogurt i remenar.
  • Afegir la farina i remenar fins que quedi una barreja cremosa i sense grumolls.
  • Tapar la mescla amb un drap humit i deixar fermentar durant 3 hores a temperatura ambient o bé a la nevera tota la nit fins al dia següent.
Nota:
En el meu cas, he utilitzat 60 ml d’aigua. Recomanable posar primer només 50 ml. Si veieu que la barreja no queda cremosa (està una mica seca) aneu afegint molt poc a poc l’aigua, sense passar dels 70 ml.
He utilitzar els dos mètodes (3 hores i tota la nit) i en ambdós casos han quedat bé.
Preparació dels panets en panificadora:
  • Posem en el recipient de la panificadora els ingredients en aquest ordre: aigua, sal, farina i “poolish” de iogurt en el programa d’amassar i llevar (Moulinex 11).
  • A l’inici del segon amassat, afegim el llevat esmicolat i deixem que finalitzi el procés d’amassar (30 minuts). Parem la màquina, i en el mateix recipient deixem la massa tapada amb un drap humit 15 minuts.
  • Tallem peces de 30 grams i els hi donem forma rodona (o també em forma allargada). Les col·loquem a la safata de forn separades i les tapem amb un drap humit durant 90 minuts (que doblin el volum) en un lloc càlid.
  • Pre escalfem el forn a 250º i també posem dins, un recipient apte pel forn amb draps humits per a que es generi vapor.
  • Abans d’introduir els panets al forn, els hi fem un tall amb les estisores lleugerament inclinades i els ruixem d’aigua amb un polvoritzador.
  • Coure al forn durant uns 12 minuts, o bé fins que adquireixin un lleuger color daurat.
  • Treure del forn i deixar refredar al damunt d’una reixeta.
Sense panificadora:
  • Amassar els ingredients, inclòs el “poolish” de iogurt. Incorporar el llevat al final del procés d’amassar. A partir d’aquí, continua igual que el procés anterior.
Nota:
En un forn convencional, amb els 30 panets alhora s’ajuntaran. Podeu fer-los ens dues fornades.
Podeu afegir algunes llavors en els panets després de ruixar-los amb l’aigua.
Alhora de donar forma als panets, escampeu una mica de farina tamisada en el marbre.

X.Barriga, recomana menjar-los amb una mica de mantega, formatge fresc i pernil en dolç. Aquesta part de la recepta me l’he saltat i us confesso que els he menjat uns amb sobrassada i altres amb nocilla...




Bon Profit!

56 comentaris:

  1. Es que lo meu no té perdó.... fa temps que veig penjades per internet pans i pans deliciosos fets amb panificadora com el teu! I jo fa temps que me la vaig comprar per poder-ne fer algun i encara no he tingut temps!! A veure si m'hi poso d'una punyetera vegada!! jajaja

    Un petó i bon cap de semana!

    ResponElimina
  2. mare mevaaaaaa quins panetssss,ostres si es que son espectacularssss,moltes gracies la veritat que ets una artista,et mereixes molts més.un per mi ,si????petonetsssss guapisima

    ResponElimina
  3. Hola Eri t'acabod e descobrir m'encanten aquests panets, per esmorzar amb un tosset de formatge boníssims!!!

    ResponElimina
  4. Qué panes más buenos, al final me voy a tener que comprar la panificadora.
    Un besazo

    ResponElimina
  5. M’encanta el pa en totes les seves versions. Per sort per a mi n’hi ha arreu i segur que se’ns fan milers de varietats.

    Aquesta que proposes amb iogurt ha d’estat d’allò més bo!

    Per cert, què és “poolish”? No soc un iniciat com vosaltres i en llegir això m’he sentit igual que una vegada que vaig fullejar una revista sobre motors.

    ResponElimina
  6. hola! veig que les dues hem fet pá avui ehh... quina pinta aquests panets me´ls apunto ja t´he contestat al meu blog lo que m´havies preguntat sobre el pa, petons

    ResponElimina
  7. Hola.

    Bom dia!

    Descobri seu blog, e me encantei! Muito capricho e ótimas receitas, bem como as lindas fotografias, congratulaciones!

    Prazer em estar aqui,
    Renata Boechat
    http://eternosprazeres.blogspot.com

    ResponElimina
  8. Mare meva, quin panets més bons, tenen una pinta fantàstica!! Me'ls apunto, que m'agrada provar pans nous... i si són del Xavier Barriga segur que són deliciosos!!
    Petonets,
    Sandra

    ResponElimina
  9. Pa...ciencia...si senyora!!! pero el resultat salta a la vista que es bonisim!!!

    bon cap de setmana
    un petonet

    Les fotos te han quedat molt be.

    ResponElimina
  10. Amb nocilla, sobrassada:això és una provocació!.
    T´han quedat moníssims aquests panets...Ja veig que amb PA CIENCIA s´aconsegueix tot.

    ResponElimina
  11. Qué panes, da la tentación de coger uno y comerlo con mermelada y mantequilla, todo una delicia, seguro, porque se ven de maravilla.
    Un beso.

    ResponElimina
  12. Ohhh!!!! Que bons!!! Tenen una pinta estuoenda........

    ResponElimina
  13. Jo també el tinc aquest llibre del X Barriga. Aquest panets t' han quedat molt bé. Que bons han de ser!

    ResponElimina
  14. Està clar que has tingut paciencia i per aixó t'han sortit aquests pans tan macos i bons.
    Felicitats pel premi, te'l mereixes.
    Petons maca.

    ResponElimina
  15. Com m'agraden els pans!! És que m'agraden tots, però aquests fan una pinta fantàstica!! Provaré la teva recepta. Un petó, Paula

    ResponElimina
  16. Molt bons aquest pans, son perfectes per un entrepà, me recorden els pans que feien als forns del meu poble per Pascua.
    Petons

    ResponElimina
  17. Que macos que t'han quedat!! i segur que igual de bons. Els tastarem!!

    ResponElimina
  18. Guapíssims, ja em torna a venir gana, i això que no fa gaire que he sopat...

    ResponElimina
  19. Quins panetes més bons!!La recepta m'ha encantat!! Emma

    ResponElimina
  20. Les hore que són i encara no he esmorçat, o sigui que un panet dels teus m'aniria de fàbula, amb una mica d'oli.... veus ja en tinc menys gana.

    Muas!

    ResponElimina
  21. Que pans tan temptadors, ells sols ja són una delícia.

    ResponElimina
  22. Anniki,
    Doncs això li has de posar remei ja! Anima’t que t’encatarà, ja ho veuràs, és molt fàcil i té moltes possibilitats! Petonets

    Agnés,
    Queden molt bons amb el iogurt... Un no! Una safata per a tu. Petons,

    Judith!
    Gràcies i benvinguda! Per esmorzar són ideals. Aniré a fer un tomb per a la teva cuina!

    María,
    Es muy útil siempre y cuando la vayas a utilizar bastante, sino es un cacharro que ocupa mucho sitio. Pero para mi, vale la pena. Besos,

    Hola Tomi,
    Per això jo ni fullejo revistes de motors.. El “poolish” és com la massa mare, esponja.. Un preferment que s’utilitza en l’elaboració d’alguns pans i masses dolces. Amb aquests preferments aconseguim que la massa sigui més esponjosa, creixi més, es conservi més i també li dona aquest gust característic del pa del bo! Espero haver-te clarificat una mica el concepte.. Petons i gràcies pel teu comentari.

    ResponElimina
  23. Vero,
    Si, hem coincidit! Gràcies per a la teva ràpida resposta. Petons maca!

    Olá Renata,
    Obrigado pela sua visita e comentário. Nos veremos por tu blog! Un beijo

    Sandra,
    Moltes gràcies! Tinc ganes de fer les seves receptes originals. Després ja anirem modificant-les. Té cada pa, realment esplèndid! Petons,

    Neus,
    Si, és fonamental la paciència, cosa que només tinc amb el pa! Ostres les fotos!!! La veïna del davant no se que deu pensar quan em veu amb la “paradeta” al balcó! Petonets maca!

    Cristina,
    No se si una provocació... però que estan per no parar t’ho asseguro! Petonets,

    Irmina,
    Gracias y bienvenida. Si con mantequilla y mermelada estan muy buenos.. y solos también. Besos,

    Catieu,
    Moltes gràcies!

    Ana,
    Moltes gràcies. Ja saps tu que el pa té “secrets”, però la paciència és fonamental. Petonets,

    ResponElimina
  24. Paula,
    Doncs ja em dirà que et semblen. Jo també sóc molt panarra, m’agrada provar-los tots! Petonets,

    Roser,
    També els he fet més grossos i per entrepans queden molt bé! Petons,

    Albota,
    Espero que us agradin! Són fàcils i amb bon resultat. Petonets,

    M.Àngels,
    Es que hi ha coses que sempre van de gust.. i un ressopó sempre es pot fer oi? Petons,

    Emma,
    Gràcies, m’alegro que t’hagi agradat

    Gemma,
    Llàstima que no te’l pugui enviar... sinó ja el tenies a casa teva. Petons,

    Oteador,
    Cert! Ells solets son molt bons!

    ResponElimina
  25. Hi
    I wish to link you to my wine blog :
    http://almavinocuatre.blogspot.com/
    I also want to give you my congratulations for your blog. I have made follower here and in facebook too. If you read my blog and you like it please make my follower too.
    Thanks and best regards
    Juan Cuatrecasas
    Bilbao, Spain

    ResponElimina
  26. Caram! El pa i derivats em xiflen. Amb el teu permís aquesta recepta va cap al recull de pa del bloc.

    ResponElimina
  27. Jo encara no m'hi veig en caor de fer pa...

    ResponElimina
  28. Hola Eri
    M’agrada molt aquesta recepta de panets. De masses fermantades encara no n’he fet cap a la cuina de casa. La varitat, és que els hi tinc molt de respecta. Quan us veig a tots voslatres que en feu amb cau la baba.
    Felicitats pet l’atraviment
    Salut i bona cuina

    ResponElimina
  29. Que bons Eri, es veuen super tendres oi??? Em porto la recepta perqué els veig ideals pels nens. Gràcies.
    Un petonàs i bona setmana wapa ;-)

    ResponElimina
  30. Hola Eri !!!

    Coincidimos en mas cosas que en la plantilla del blog jaja....Yo también tengo el libro de Xavier Barriga y tenía pensado hacer esta receta que hoy nos muestras de este gran maestro .

    Me armaré de paciencia y lo intentaré .

    A ti te han quedado perfectos, hasta parece que puedo olerlos mmmmmmm......

    Gracias por visitarme, asi te he conocido.

    Besinos.

    ResponElimina
  31. Que panes tan ricos ...que bien te han salido,realmente preciosos...BESOS MARIMI

    ResponElimina
  32. Buenísimos! Me encantan los panecillos para poder congelarlos (los que sobran) y aprovecharlos para las comidas del finde.
    Besos

    ResponElimina
  33. Elena te han quedado muy bien estos panecillos y la foto tambien.Estos asi no los he echo nunca.A ver si algun dia puedo.
    me gusta y felicidades por el premio tu lo merecesssssssssssssssssss
    peto
    bona setmana
    miquel

    ResponElimina
  34. aquets panets estan demanant que s'els mengin, quina bona pinta noia!!!! enhorabona pels premis, tu t'els mereixes tots. petonets.

    ResponElimina
  35. Eri, quin goig de panets!!! I saps què? Crec que no trigaré en provar aquesta recepta. :)
    Petons!

    ResponElimina
  36. Obrigada pelos simpaticos comentários,
    Boa noite,
    Renata

    ResponElimina
  37. Quan veig alguna recepta relacionada amb pa, el món s'atura. T'asseguro que els provaré.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  38. Fer pa a casa és molt gratificant i a tu t'han quedat genials. I si la recepta és del Xavier Barriga té l'èxit assegurat ;)

    ResponElimina
  39. Hola Juan,
    Muchas gracias por tu interés en mi bloc. Yo no soy mucho de vino.. pero evidentemente que me pasaré por tu blog. Un abrazo,

    Núria,
    Doncs com a mi Núria, que m’agrada tastar-los tots. Encantada que vagi cap el recull. Petons,

    Núria,
    Doncs vinga anima’t ja veuràs que és molt gratificant...

    Narcís,
    Sempre hi ha una primera vegada... i segur que t’aniria molt bé. Una abraçada,

    Lily,
    Queden molt tendres i esponjosos. Se’m va oblidar posar una foto d’un panet tallat per a que el veiéssiu per dins. També per a tu una bona setmana i bona setmana,

    Bego,
    Gracias a ti por tu visita! Pues nada, a ver si en breve veo tu entrada con los panecillos! Besinos

    Marimi
    Muchas gracias. Ya los he hecho un par de veces y dan buen resultado.. Besos,

    Mónica,
    Yo también los congelo. Estos no he tenido la oportunidad! Se los comieron todos... Besos,

    Miquel,
    Me hizo gracia el prefermento de yogurt y la verdad es que los repetiré.. Gracias, gracias, Petonets,

    Montse,
    Moltes gràcies maca! No en va quedar ni un! Va ser “visto y no visto”

    Mercè,
    Moltes gràcies! Doncs a veure si t’agraden... espero que si! Molts petonets,

    Renata,
    Obrigado Renata. Boa semana.

    Nyanyels
    Què panarres que som eh?? Ja em diràs, d’acord? Petonets,

    Gemma,
    I tant que té èxit assegurat! A mi personalment, és el que més m’agrada de la cuina... amassar, veure com creix, l’oloreta quan es cou.. un plaer! Petonets i bona setmana,

    ResponElimina
  40. Què tovets que es veuen!!!!!! Ja saps que m'encanta el pa, els hauré de tastar.
    Només he fet servir una vegada poolish, normalment el faig amb processos ràpids!
    Petonets.

    ResponElimina
  41. Eri guapa!!! saps que avui no tinc esmorzar??? Si no et sap greu ara mateix et passo a recollir uns quants panets!!! T'han quedat de cine!!! Quina pinta! Petonets

    ResponElimina
  42. Que bons,ara vaig a esmorzar.
    Expectaculars.
    Petons maca.

    ResponElimina
  43. M'agrada molt fer el pa!!! t'agafo la recepta per fer aquests panets tant bons!!
    bona setmana!

    ResponElimina
  44. Mònica,
    Si, són molt tovets.. Jo també faig pa amb procés ràpid, quan no hi ha massa temps! Petonets maca!

    Judith!
    Va! Que segur que t’estàs reservant pel sopar d’aquesta nit... Petonets!

    Margot,
    Moltes gràcies!!!! Per esmorzar, aquests panets són ideals!!

    Teresa,
    Encantada! ja em diràs que et semblen. Bona setmana i petons,

    ResponElimina
  45. Ara ja et tinc fitxat! Crec que ja havia passat per aquí però necessito tenir-te en el panell perquè sinó la meva memòria és de mosquit i no us recordo a tots.
    Aquests panets tenen molt bona pinta! El pa fet a casa és el millor, no és cap descobriment, però és molt laboriòs i abans de posar-m'hi m'hi penso dues vegades. Es tot un procés!
    Una forta abraçada i enhorabona pels premis.

    ResponElimina
  46. Siento mucho que hayas pasado tú por mi blog antes de avisarte yo del premio, pero no me daba tiempo a más... tenía que irme a trabajar.
    De todas formas, te lo mereces, por tus comentarios cada vez que publico.
    No sé como le habrá parecido a mi marido porque todavia no le he visto hoy. Ya te contaré.
    Besitos, guapa.

    ResponElimina
  47. Que panecillos mas ricos Eri, y el pa de pasic de abajo, babeo solo de pensar en e lsabor, te felicito, bestitos.

    ResponElimina
  48. Hola guapa tu

    quina bona pinta, hum...anoto la teva recepta

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  49. Eri, que bo!!!!. Me encantan esos panecillos, pues con un poquito de mermelada o de queso (o las dos cosas) son riquísimos y te dejan saciada.
    Por cierto, muchas gracias por tus palabras amables sobre el menú. Un besoteeeeeeeee

    ResponElimina
  50. Enhorabuena por tan merecido premio.
    Me llevo un panecito de estos que hasta mi casa ha llegado el buen olor.

    ResponElimina
  51. Jo no li acabo de treure el suc a l panificadora, només faig pa normal amb farines ja preparades!! Veient aquets pans, m´hi hauré de posar en serio!
    Ptns

    ResponElimina
  52. Hola Gemma,
    Moltes gràcies! jo també he pogut tenir-te fixada després del teu canvi. Si que és laborios fer el pa, però val la pena! Una abraçada,

    Hola Ana
    Es que fui muy rápido.. No pasa nada. Muchisimas gracias de nuevo! En mi próxima entrada haré mención. Besos,

    Hola Marisa,
    Muchas gracias. El pan siempre acostumbra a quedar bien. Besos!

    Hola Laube,
    Gracias a ti! De verdad que creo que estará siendo muy útil a muchas personas. Un par de panecillos y almuerzo listo! Muchos besos,

    Hola Trini,
    Muchas gracias. Y más si quieres... besos

    Hola Anna,
    doncs és poden fer infinitats de pans i molt bons! Anima't i ja veuàs quantes receptes hi hana! Petons

    ResponElimina
  53. Hola, hola!
    Mira, el pa és el repte que m'he marcat per a 2011. Així que, segurament, t'emprenyaré amb preguntes i preguntetes sobre tot el què feu. Aquest té moooooooooooooolt bona pinta!!

    Salut!

    ResponElimina
  54. Hola Massitet,
    Uf! Doncs queden mesos encara per assolir el repte... així que endavant i en tot allò que puguem ajudar, estaré encantada!

    ResponElimina
  55. Què bons, aquests panets. M'ha semblat molt curiós això del "poolish" de iogurt. No el coneixia. Me'ls apunte!! Salutacions.

    ResponElimina
  56. Hola Francesc,
    Gràcies. Doncs ja em diràs que et semblen, Una abraçada,

    ResponElimina