dimecres, 1 de febrer del 2012

Pastís cremós de castanyes i xocolata



Un pastís cremós ideal per a les persones amants de les castanyes i la xocolata.  
I aprofito per dir-vos que La Cuina de l’Eri ja té pàgina al  Facebook.  Us hi espero!!

Per a un motllo de 18 cm

Ingredients per a la base:
90 grams de galetes tipus Digestives
40 grams de mantega sense sal

Ingredients pel pastís:
100 grams de castanyes torrades i pelades
150 grams de crema de castanyes*
200 grams de formatge cremós
300 ml de llet sencera
50 grams de sucre
2 sobres de quallada

Ingredients per a la cobertura:
75 grams de xocolata fondant
25 grams de mantega sense sal
75 ml de nata (35%MG)
Decoració: crocant

*Jo l’he comprat feta, però es pot elaborar a casa.

Preparació de la base:
  • Folrem la base d’un motllo per a desemmotllar amb paper vegetal.
  • Fonem la mantega al microones. Triturem les galetes. Barregem tots dos ingredients i cobrim la base xafant la mescla amb una cullera deixant una capa homogènia.
  • Reservem a la nevera.
Preparació del pastís:
  • En un bol posem 100 ml de llet, diluïm la quallada i reservem.
  • Triturem les castanyes amb 100 ml de llet.
  • Posem un cassó a foc suau i afegim la resta d’ingredients i remenem fins que s’hagin desfet tots els ingredients i homogeneïtzat. Quan sigui calenta, i abans que arrenqui a bullir, afegim la quallada i deixem coure uns 5 minuts, fins que comenci a espessir. Aboquem la barreja encara calenta al motllo i deixem a la nevera fins que qualli (mínim 4 hores).
Preparació de  la cobertura:
  • En un cassó posem a foc suau la nata i quan sigui calenta, afegim la xocolata a trossos.
  • Remenem fins que la xocolata s’hagi fos i afegim la mantega. Remenem un parell de minuts, i retirem el cassó del foc.
  • Deixem temperar una mica (15 minuts) i anem remenant de tant en tant. Traiem el pastís de la nevera i aboquem la mescla al damunt am suavitat.
  • Tornem a portar el pastís a la nevera i deixem que la xocolata s’endureixi.
  • Desemmotllem el pastís i el cobrim amb el crocant. Reservem a la nevera fins el moment de servir.


Bon profit!

41 comentaris:

  1. M'encanta, que bo!!!!!!!!!!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  2. La foto del tall és estupenda, cremós per força! Les castanyes no són el meu fort però reconec que utilitzades en postres donen molt bon resultat

    ResponElimina
  3. ese corte es brutal perfecto,que bueno que te ha salido
    peto

    ResponElimina
  4. El corte es maravilloso.

    Besos.

    ResponElimina
  5. Carai, amb la foto ja ho dius tot, un pecat de pastís!!

    Vaig al facebook :))

    Petons maca

    ResponElimina
  6. Wuauaua pero quina veina q tinc, mira q no trucar-me per venir amb la cullera, el dilluns q estava a dos carrers de casa teva, si ho arrivo a saber vinc amb el tupper i la cullera....

    Ja veig q el angel de la guarda ha fet la feina jajaja

    Petons

    ResponElimina
  7. Ayyy Nena, qué pastel más delicioso nos has preparado. La próxima vez, acuérdate de mí y me lo mandas para aquí.
    Voy ahora mismo a facebook a encontrarte.
    Besos, guapa

    ResponElimina
  8. Bufffsss!!!! Quin tall!!! Mare meva, però quina cosa més bona!!! Llàstima qeu ara ja no trobaré castanyes, però m'emporto la recepta....
    Petonets

    ResponElimina
  9. Bueno no, buenísimo, que maravillosa mezcla las castañas y el chocolate. Lo has bordado con esas manitas que tienes
    Besos

    ResponElimina
  10. Es-pec-ta-cu-lar!!!
    Me quedo tonta mirando el corte

    ResponElimina
  11. quin tall es veu!! i quina bona pinta!

    ResponElimina
  12. Aquest any he menjat poques castanyes. El pastís em sembla una passada.
    Vaig al facebook!
    Petonets.

    ResponElimina
  13. Quina pastís més preciòs! I amb castanyes, amb el que m'agraden!! Genial!
    Ja m'he fet fan del facebook abans de veure l'entrada! jeje
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  14. el tall és perfecte Eri!! les castanyes m'encanten, però no els hi trec prou suc! molts bona recepta reina. Petonets

    ResponElimina
  15. Espectacular aquest pastís, t´ha quedat de luxe i ha de ser boníssim...per cert, ja he donat al m´agrada a la teva pàgina de facebook :))
    Petonets

    ResponElimina
  16. Nena que ens vols tenir a tots bavejant??!! Mare meva quin pastís!! De gust, segur que era molt bo, però és que la presentació t'ha quedat de 10!! :D No crec que m'hi atreveixi perquè a casa no són gaire de castanyes i me l'hauria de menjar tot jo... Espera, em sembla que sí que el faré!! jaja

    Un petonet!! :D

    ResponElimina
  17. Els pastissos de castanyes son els meus preferits prenc bòna nota d'aquest pastis, será molt bò.

    ResponElimina
  18. Eri Hello!
    Què pastís més bonic i deliciós, una perfecta combinació d'ingredients, Hummmmm!
    Vaig a fer una ullada a la pàgina de facebook de la teva cuina!
    Petons .. ♥

    ResponElimina
  19. Maravilloso pastel de castañas y chocolate. Lo has bordado y que delicia de fotos. Yo quiero ese trocito que voy a tomarme un café. Bsssssssssssss

    ResponElimina
  20. Deliciosa!!!!!!!!!
    No creo que tarde mucho en emularte.
    Besos

    ResponElimina
  21. Tu saps lo bo que ha d´estar??? oi tant que ho saps!!! millor que ningú!!!ja ja. T´ha quedat preciosa!!!!Petons

    ResponElimina
  22. Aquest cap de setmana vaig fer un de semblant, pendent de publicar-ho. Petons!

    Ana de: 5 sentidos en la cocina

    ResponElimina
  23. Quin pastis !!! quin tall !!! t'ha quedat de pecat !!

    petonets

    ResponElimina
  24. La xocolata i les castanyes bones companyes de viatge. Deliciós!!!!

    ResponElimina
  25. Mare meva quin pastís! es una maravella, et felicito!
    Te una pinta que diu nyam!
    Un petonet

    ResponElimina
  26. Quin tall!, és la perfecció!...No he probat mai la crema de castanyes i ha de ser boníssima. M'agrada molt la cobertura de la xocolata que segur lliga perfectament amb la suavitat de la castanya. Un altre 10 per a tú!, je,je, una abraçada!

    ResponElimina
  27. Per favor nena! Si és que no li he fet queixalada a la pantalla per poc. Castanyes i xocolata, una combinació ideal! Pastís insuperable i fotos precioses! Molts petonets.

    ResponElimina
  28. La combinació de castanyes i xocolata queda sensacional. Em sembla un pastís elegant i molt original!

    ResponElimina
  29. Gracias por visitar mi blog!
    Menuda pinta de tarta!
    Un besito
    http://janakitchen.blogspot.com

    ResponElimina
  30. uyyy que delicia, pero es qeu además tiene una pintaza... que maravilla! Besitos

    ResponElimina
  31. xocolata i castanyes una combinació deliciosament espectacular i amb aquest aspecte...!! magnific!!

    ResponElimina
  32. Fantàstic! ÉS una combinació exquisida. M¨encanta el crocant que li has posat a sobre( això encara no t´ho havien comentat, eh')

    ResponElimina
  33. Un super pastís, m'agrada aquesta barreja de sabors.
    La truita de fideuà es molt original, no la havía vist.
    Petons.

    ResponElimina
  34. Que maco aquest pastís!!! t'ha quedat espectacular!! Petonets.

    ResponElimina
  35. Jjajaja, ens hem creuat en els comentaris ;). Quina casualitat!!!

    ResponElimina
  36. nyaaaaaaaaaam quina pintaaaa!!!!!enhorabona per la pàgina a facebook!!!ara ens en farem fans!!!petonets!!!

    ResponElimina
  37. Espectacular, deliciós i preciós. Tot això es pot dir d'una recepta tant bona com aquesta.

    Molt bones les fotos!

    ResponElimina
  38. Acabo de descubrir tu bloc! Te ha quedado espectacular.
    Me quedo por aquí...

    ResponElimina