dimecres, 27 d’abril del 2011

Mousse de maduixes especiades




Què deuen tenir les maduixes que són tant atraients? El color, l’aroma, la forma, el sabor... Què ens anuncien que anem de cara al bon temps? No ho se pas, suposo que és el conjunt de tot, el que fa que siguin les Reines de casa quan estem en temporada.

Soles, amb una mica de llimona o vinagre, les Maduixes no necessiten res més, però si els hi donem un toc més sofisticat amb espècies... també està bé oi?

Doncs aquesta mousse és el simple resultat, d’afegir només unes quantes espècies i macerar-les unes hores. Mantenint el seu sabor, les espècies el potencien més i desprenen un aroma extraordinari!

Espero que us agradi!

Ingredients:
200 grams de maduixes
200 ml de nata líquida per muntar
2,5 fulles de gelatina
3 cullerades soperes de fructosa
El suc de mitja llima
Espècies (orientatiu): les llavors de 3 beines de cardamom, 4 grans de pebre rosa, 1 polsim de nou moscada, 1 polsim de canyella, ½ clau.

Preparació:
  • Rentem, traiem els peduncles i tallem les maduixes a trossos. Les posem en un bol amb el suc de la llima i 1 cullerada de fructosa. Afegim les espècies, que haurem picat molt en el morter, i barregem bé. Deixem en maceració a la nevera. Jo ho vaig preparar al matí i vaig fer la mousse a la tarda.
  • Posem les fulles de gelatina en aigua per hidratar-les.
  • Triturem les maduixes amb el suc que hauran deixat i dues cullerades de fructosa i ho portem a foc suau. Quan estigui calent, retirem del foc i afegim les fulles de gelatina. Remenem fins que es dissolguin completament.
  • Muntem la nata. Quan hagi baixat la temperatura, l’afegim.
  • Posem en els recipients de servir i deixem a la nevera fins que qualli.
Nota: La quantitat d’espècies dependrà del gust de cadascú, però tot i que no ens hem de passar, si que cal que hi hagi suficient per que amb la nata es redueix tant el sabor com l’aroma.


Bon profit!

43 comentaris:

  1. A mi m´agradarà segur aquesta mousse. No he fet servir mai la fructos, però crec que l´altre dia la vaig vore al Mercadona, la tindré que comprar.
    Petons

    ResponElimina
  2. Quines fotos més maques, noia. La presentació és preciosa. Ets una artista!!
    Petonets maca!
    Esther
    http://comosiempremadreando.blogspot.com

    ResponElimina
  3. MMMM!!M'apunto la recepta! Les maduixes m'encanten i aquesta mousse ha d'estar boníssima!!
    Ah! Les fotos molt maques!
    Emma

    ResponElimina
  4. Quina recepta mes bona!!!! Acabo de descubrir el teu blog i em quedo a la teva cuina!!!
    Em poso a xafardejar... jejejeje
    Un petonas!

    ResponElimina
  5. Quina delícia!! Així m'agrada... escalfant motors per la Recepta del 15!! jijijijiji T'ha quedat fantàstic, i amb el toc especiat ha de quedar genial!!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  6. Unes maduixes exòtiques, sí senyora!. A mi m'agraden molt amb vinagre, i vaig canviant els tipus de vinagre que hi poso.

    ResponElimina
  7. nena, entre el Barça i aquesta recepta aniré a dormir contenta!!! espera que vinc a buscar-te un gotet!!!! petonets guapíssima

    ResponElimina
  8. Que entrada más atractiva Eri...he de hacer esta mousse,me gusta mucho las espeica que has elegido.LA foto bárbaras,dar ganas de degustar una copa.
    Nos vemos el martes?...que bueno ;))

    UN beso

    ResponElimina
  9. Noia, a mi les maduixes m'agraden de tota manera!
    Pero així han de ser "una passada".
    Petonets

    ResponElimina
  10. Aiii!! jo com la Judith, maduixes o aquest postre i barça a dormir contentes!!!petons!!!

    ResponElimina
  11. Las fotos son preciosas, pero esa mousse especiada me parece de escándalo de buena.
    Besos

    ResponElimina
  12. Quina bona pinta!!! hem d'aprofitar tota la temporada de les maduixes!!! i se'ls pot treure molt partit!!! Segur que està per llepar-se els dits!!!

    Petonets

    Miel

    ResponElimina
  13. Quina recepta més bona i quina presentació més estupenda! M'agraden molt les maduixes i la teua proposta també. Me l'apunte! Salutacions

    ResponElimina
  14. Quina delícia! Les maduixes m'encanten i les espècies... no ho sé. No en solc utilitzar massa. Ho hauré de provar.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  15. Per cert, no sé si acceptes premis, però n'ha ha un per tu al meu bloc.
    Una abraçada de nou!

    ResponElimina
  16. Una recepta molt fàxcil de fer i deu estar genial amb aquestes especies! Encara que no ho he provat mai m'ho imagino, pq m'encanten les coses especiades!

    ResponElimina
  17. Que bo! ahir vaig estar mirant receptes per fer per la recepta del 15 i vaig descobrir les bavareses, que també porten gelatina. Em sembla que en faré una, encara que la teva proposta amb espècies ha de ser boníssima!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  18. Qué rica se ve.....!!!. felicidades por los vasitos y por el barça!!!!. beos

    ResponElimina
  19. que originals! ho hauré d eprovar...felicitats!

    ResponElimina
  20. Ha de quedar una mousse ben elegant i gustosa! nosaltres també sóm fanàtics de les maduixes.
    Petonets

    ResponElimina
  21. Pues no sé qué tendrán las fresas, pero las has dado un toque especial con la maceración y las especias

    Abrazos

    ResponElimina
  22. A mi també em tornen boja les maduixes! Soles o cuinades, sempre són delicioses i molt sanes.
    Ha de quedar una mousse boníssima, el toc de les espècies deu ser sensacional!

    ResponElimina
  23. waw, ha d'estar boníssim!!
    Una salutació,

    ResponElimina
  24. Un postre muy rico y una presentación preciosa.
    Besos

    ResponElimina
  25. No hi ha dret, i jo tinc que conformar-me només mirant...
    petonets

    ResponElimina
  26. quina cosa mes bona,a mi les maduixes m'agraden molt,apuntat queda,petonsss

    ResponElimina
  27. Jo tampoc sé que tenen les maduixes però m'encanten.
    Especiades encara no les he tastat, a veure si ho faig aviat!
    M'agrada molt la segona foto!;)
    Petonets.

    ResponElimina
  28. Eri las fresas combinadas asi un postre de lujo me gusta mucho y las fotos muy bien de fiestaaaaaaaa
    peto
    miquel

    ResponElimina
  29. Ya me imagino el sabor de esta mousse y babeo solita mientras disfruto de estas fotos tan bonitas que nos regalas.

    Tomo buena nota ;)

    Besinos.

    ResponElimina
  30. No sé que tindràn les maduixes, però a mi m'han agradat desde sempre.
    Segur que aquests gots amb les especies que porten ha de sorprendre pel seu sabor.
    Petons.

    ResponElimina
  31. Que bó!! Com m'agrada el mousse cassolà!

    ResponElimina
  32. Hola guapa tu

    Aquesta proposta teva es de 10,..anotada queda...hummm

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  33. solo verlas se me cae la baba, me encantan las fresas y como tu dices no necesitan mucho, así que estas tienen que estar de vicio, besitos.

    ResponElimina
  34. M'agrada molt el sabor de la maduixa. De fet les menjo naturals (si són madures), en iogurt, en gelat, en mousse...

    Crec que és molt bona proposta ajuntar maduixa i espècies. Fantàstica idea!

    ResponElimina
  35. A mi també m'agraden molt les maduixes!!
    La teva mousse presentada en aquets potets es veu boníssima i moníssima!! M'ha agradat molt la proposta!!

    Petonets bonica!

    ResponElimina
  36. Guaaaaaaaau!!!

    Qué rico tiene que estar.

    Vengo a entregarte un premio qué me hace mucha ilusión que tengas, es el Indalo de Bronce, después se lo puedes entregar a otro blog que sea relacionado con la cocina y que tenga más de 100 seguidores.
    Aquí te dejo el enlace para que lo recojas.
    http://cocina-trini.blogspot.com/2010/11/premio_26.html

    ResponElimina
  37. Hooola!
    Quan de temps! Quina mousse, amb el que m´agraden a mi les espècies! LA combinació ha de ser fantàstica!
    Molts petons
    Anna

    ResponElimina
  38. Quina mousse!!! m'encanten les maduixes!! de totes les maneres possibles!1 aquesta no pot ser menys...em sembla deliciosa!
    Molts petonets bonica!

    ResponElimina
  39. Es veritat, les maduixes tenen algo que no fa que pasin desapersegudes.
    El color, el seu perfum....
    Una mol bona mousse.
    Felicitats

    ResponElimina
  40. Provaré aquesta recepta: a casa no podem de menjar maduixes mentre n'hi ha!

    ResponElimina
  41. guau esta receta si que me vuelve loca!!!! Me encanta , me encanta ...
    Gracias!!!! Me la apunto. Un besazo

    ResponElimina
  42. Moltes gràcies pels vostres comentaris/Muchas gracias por vuestros comentarios,
    Roser,
    La fructosa és més sana que el sucre i també més dolça. Al Mercadona en tenen i bé de preu.
    Sònia,
    Moltes gràcies i benvinguda. Ja m’he passat també per a la teva cuina!
    Sandra,
    Exacte!! Jo ja estic en fase de provar...
    Glòria!
    Què guapa que estàs a la foto!!
    Sílvia,
    Hasta el martes. Que ganas que tengo... !
    Miel,
    Benvinguda i moltes gràcies per passar-te pel meu bloc!
    Nyanyels,
    M’ha fet molta il•lusió rebre aquest premi de les teves mans. Estic molt agraïda i l’accepto amb molt de gust!!!!!
    Mari,
    Moltes gràcies i benvinguda! Si que és bo si el mousse casolà!
    Trini,
    Muchísimas gracias!!!!!!! Me hace mucha ilusión este premio. Supongo que a todos nos hace mucha ilusión llegar a los 100!! Buscaré un blog y lo paso. Besos
    Anna,
    Ja he vist que estàs molt liada! M’alegro de veure que has pogut participar en Memòries d’una cuinera.

    ResponElimina
  43. Em pensava que ho sabia tot sobre les maduixes però m´has ampliat el receptari.

    ResponElimina